Для широкої громадськості ідеї інклюзивної освіти та її впровадження в Україні сьогодні є ще малознайомими. Однак, процес інклюзії в освіті - залучення дітей із особливими потребами та обмеженими можливостями за станом здоров'я до умов загальноосвітніх навчальних закладів - існував в українському суспільстві завжди. Більш інтенсивно і чітко цей процес проявив себе наприкінці 90-х років. Саме в цей період спостерігається збільшення кількості дітей із особливими потребами в загальноосвітніх школах. Важливим стимулом для розвитку інклюзивної освіти також стало безпосереднє поширення інформації, ідей, досвіду та практики інклюзії, що мали місце в західних та пострадянських країнах, як серед професійної спільноти, так і серед громадськості. Певний вплив має і загальне погіршення стану здоров'я українських дітей.
Метою інклюзивного навчанняє реалізація права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізація та інтеграція у суспільство, залучення сім’ї до участі у навчально-виховному процесі
Інтеграція –зусилля, спрямовані на введення дітей з особливими потребами у освітній простір. Тож, процес інтеграції можна вважати проміжним етапом розвитку інклюзивної освіти.
Філософія інклюзіїбазується на вірі в те, що кожна людина з вадою має отримати освіту.Вона передбачає істотні зміни в культурі,політиці та практичній діяльності шкіл. Увага зосереджується на соціалізації дітей цієї категорії та якості навчання.Діти з особливими потребами стають частиною нашого життя, вони включаються в загальноосвітні школи, оточення, спільноти. До них ставляться як до рівних і як таких, що заслуговують на повагу і сприйняття їх такими, як вони є. Це те право, яким всі ми користуємось як члени суспільства.
-завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей;
-ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами;
-оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально;
-навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей;
-у дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими однолітками й участі у громадському житті.
-діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей;
-діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них;
-діти вчаться співробітництву;
-діти вчаться поводитися нестандартним чином, бути винахідливими, а також співчувати іншим.
-батьки отримують інформацію про типовий і атиповий розвиток дітей;
-родини одержують підтримку з боку інших батьків;
-батьки беруть активну участь у визначенні навчальних цілей і завдань для дітей;
-всі батьки стають частиною шкільної спільноти.
Переваги для вчителів та інших фахівців:
-вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів;
-вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що допомагає їм ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.